Retur- och avbokningspolicy

Är du inte nöjd med din beställning?

Vi vill veta hur vi kan förbättra oss!

Du kan returnera din beställning inom 30 dagar efter mottagandet, oanvänd, eller skicka oss ett foto som visar att produkten är defekt. Vi kommer att verifiera fotot och i de flesta fall kan vi lösa ditt problem utan återbetalning. Vi kommer att se till att dina pengar återbetalas till ditt konto inom fem arbetsdagar efter mottagandet av din beställning, eller så kommer vi att verifiera ett foto via vår kundtjänst.

Viktigt: Skönhetsprodukter och artiklar som köpts under rea eller andra rabatter kan inte returneras. Returer per post

Du har upp till 30 dagar efter mottagandet av din beställning på dig att byta en produkt till en annan

storlek/färg eller begära återbetalning om den har levererats till ett paketcenter nära dig.

  1. KONTAKTA info@sevora.se

Först måste du kontakta oss via e-post för att påbörja returen.

Returadress

Alla returer ska skickas till vår leverantörs lager:

Naishi Warehouse

5F, Building 4, Phase 2

Niannianhongjia Cluster

Choujiang Street, Yiwu City

Zhejiang Province, China, 322100

Telefon: +86 183 5791 7518

Viktig information

  • Återbetalningar: Vi kan endast utfärda återbetalningar efter att vårt lager har mottagit de returnerade varorna. Om ett paket försvinner under transporten eller nekas av tullen kan vi inte erbjuda någon återbetalning.
  • Fraktkostnader: Returfraktkostnader (inklusive eventuella tullavgifter eller skatter) är kundens ansvar och återbetalas inte.
  • Tulldeklarationer: För att minska risken för tullavgifter, vänligen märk returen som en ”gåva” istället för ”kommersiell”. Vi kan inte betala för tullklarering av returnerade varor.
  • Undantag: Skönhetsprodukter och artiklar som köpts under rea eller med rabatt kan inte returneras.

2. SKICKA LEVERANSDOKUMENTET TILL OSS.

Packa produkten så säkert som möjligt i sin originalförpackning och bifoga en lapp med ditt ordernummer. Som avsändare är du ansvarig för returfraktkostnaderna. Be därför alltid DHL om en spårningskod när du returnerar paketet. När du har skickat paketet, kontakta oss på info@sevora.se om du vill ha en återbetalning eller en annan storlek/färg.

Observera: Vårt huvudkontor ligger i Kina. Observera att du måste skicka ditt paket till vår leverantör (belägen i Asien) när du returnerar produkten.

3. FRAKT

Gå till närmaste paketcenter (postkontor eller paketbutik) och skicka tillbaka ditt paket.

När produkten anländer till vårt lager kommer storleken/färgen att justeras så snart som

möjligt, eller så kommer en återbetalning att ordnas.

Avbokning

För att avboka en beställning, kontakta oss omedelbart på info@sevora.se. Om du avbokar ditt köp inom 24 timmar kan vi återbetala dina pengar utan några villkor. I annat fall måste varorna returneras till oss så snart de anländer.

Frakt

Det är kundens ansvar att betala eventuella fraktkostnader vid retur av en produkt. Dessa kostnader är inte återbetalningsbara. Om du får en återbetalning för ditt köp kommer fraktkostnaderna att dras av.

Hur lång tid det tar för din ersättningsprodukt att nå dig beror till stor del på din

plats.

Vi rekommenderar alltid att du använder en spårbar frakttjänst eller fraktförsäkring!