Retur- och avbokningspolicy
Är du inte nöjd med din beställning?
Vi vill veta hur vi kan förbättra oss!
Du kan returnera din beställning inom 14 dagar efter mottagandet, oanvänd, eller skicka oss ett foto som visar att produkten är defekt. Vi kommer att verifiera fotot och i de flesta fall kan vi lösa ditt problem utan återbetalning. Vi kommer att se till att dina pengar återbetalas till ditt konto inom fem arbetsdagar efter mottagandet av din beställning, eller så kommer vi att verifiera ett foto via vår kundtjänst.
Viktigt: Skönhetsprodukter och artiklar som köpts under rea eller andra rabatter kan inte returneras. Returer per post
Du har upp till 14 dagar efter mottagandet av din beställning på dig att byta en produkt till en annan
storlek/färg eller begära återbetalning om den har levererats till ett paketcenter nära dig.
- KONTAKTA info@sevora.se
Först måste du kontakta oss via e-post för att få returadressen. Eftersom vi har olika
distributionscenter måste vi fastställa vilket center ditt paket kom från baserat på anledningen till returen.
2. SKICKA OSS LEVERANSDOKUMENTET.
Packa produkten så säkert som möjligt i originalförpackningen och bifoga en lapp med ditt ordernummer. Som avsändare är du ansvarig för returfrakten. Be därför alltid DHL om en spårningskod när du returnerar paketet. När du har skickat paketet, kontakta oss på info@sevora.se om du vill ha en återbetalning eller en annan storlek/färg.
Observera: Vårt huvudkontor ligger i Kina. Observera att du måste skicka ditt paket till vår leverantör (som ligger i Asien) när du returnerar produkten.
3. FRAKT
Gå till närmaste paketcenter (postkontor eller paketbutik) och skicka tillbaka ditt paket.
När produkten anländer till vårt lager kommer storleken/färgen att justeras så snart som
möjligt, eller så kommer en återbetalning att ordnas.
Avbeställning
För att avbeställa en order, kontakta oss omedelbart på info@sevora.se. Om du avbeställer ditt köp inom 24 timmar kan vi återbetala dina pengar utan villkor. I annat fall måste varorna returneras till oss så snart de anländer.
Fraktkostnader
Det är kundens ansvar att betala eventuella fraktkostnader vid retur av en produkt. Dessa kostnader är inte återbetalningsbara. Om du får en återbetalning för ditt köp kommer fraktkostnaderna att dras av.
Hur lång tid det tar för din ersättningsprodukt att nå dig beror till stor del på din
plats.
Vi rekommenderar alltid att du använder en spårbar frakttjänst eller fraktförsäkring!